Sahabat Sejati

Tips untuk "Kecantikan " yg Semulajadi ..


Salam buat sahabat maya ku sekalian....hari nie asyraf nk berkongsi citer pasal ''kecantikan''...hehe..mesti ada yg terkejut nanti kn...yup!! ramai mengejar kecantikan....kebanyakkan dari kita menganggap kecantikan berdasarkan paras rupa...tol x..?? mesti ramai yg berpendapat mcm tue kn...

Disebabkan ''kecantikan'' la ramai juga antara kita yg sgt merendah diri n ada yg sampai tahap hilang keyakinan diri trus pown ada...hr nie asyraf nk kongsikan pengalaman..pemerhatian dan minat asyraf terhadap ''kecantikan''....kecantikan boleh diklasifikasikan kpd beberapa bhagian....xkira untuk lelaki mahupun girl...

1. Senyuman

Senyuman merupakan ''asas'' kpd kecantikan.. sesungguhnya senyuman adalah ''aset'' terpenting dalam penampilan diri dan kecantikan..bg yg rasa kurang berkeyakinan...nie tips dr asyraf...senyum la kpd sesiapa yg bertentangan dgn mata anda.. (^__*) nescaya anda akan rasa bertmbah yakin akan diri sendiri..sebab tue org yg susah senyum...memg kita akan nmpk muka diorg sentiasa masam...

Senyuman juga merupakan satu sedekah sekiranya senyuman yg diberi adalah ikhlas dr hati...for me...asyraf salu senyum xmengira di mana berada...xkira sesiapa yg asyraf jumpa dan bertentangan mata...asyraf akan senyum... nk kata ''gila'' pown xpe...at least..bila kita senyum...kita akan rasa eppy.. (^__*)


.2.  Ketawa

Yup...ketawa...pasti ramai xsangka kn..kenapa ''ketawa'' boleh dikatakan ''kecantikan''.... sebenarnya ketawa merupakan salah satu sikap yg baik...bila kita ketawa...of course tue melambangkn kita tgh happy...bila eppy...tue tandanya kita xcepat tua...awet muda la senang citer..

kalau korg xcaya...cuma korg perhatikan kenalan terdekat anda..yg selalu ketawa or yg suka buat lawak...mesti muka diorg sentiasa ceria dan dalam erti kata lain..nampk berseri-seri jer...ketawa juga merupakan pengubat duka yg paling mujarab seperti mana juga senyuman...jd..ketawa la selalu..jgn sesekali tahan bila nk gelak...hihi.. juz lepaskan jer gelak tue... (^_*)


3. Pemalu 

Haha...mesti korg rasa pelik kn..nape plak ''pemalu'' ada kaitan ngn ''kecantikan'' ...hihi...cuba korg berfikir sejenak..pemalu merupakan sebahagian drpd iman...

yup!! xkira la laki ker perempuan...sifat pemalu perlu sentiasa ada dalam diri...for girl...laki cepat jatuh hati if girl tue seorg yg pemalu..apatah lg if girl tue malu tersipu2..begitu jgk sebaliknya...nie la dikatakan kecantikan dari dalam diri...

4. Merajuk

Haha..nie mesti korg rasa lg pelik..ntah2..x terlintas pown kt fikiran korg yg merajuk salah satu cabang ''kecantikan'' ...merajuk jgk boleh dikatakan dalam kategori ''manja''....tp kena la betul pd tempat dan masanya...jgn xkena pd tempatnya..haha...

Bukan ape...bila kita mrajuk seketika...kita rasa tingin dimanja or dipujuk...dr situ la reaksi wajah memainkan peranan..haha...mesti semua org penah majok kn..bila dah majok ''nakal'' ...mesti la nk kena der org pujok..tol x..kalau majok sorg2..tue bukan merajuk utk ''kecantikan''...tue syok sendiri...hahaha...

Asyraf  pown memg suka majuk..haha...xsalah kan kalau laki pown merajuk...tp bila dipujuk oleh rakan2 @ pun buah hati...mesti hati rasa eppy kn... (^__*)  nie jugak boleh dikatakan kecantikan dalaman.....


5. Lesung Pipit

Ermmm pd pendapat asyraf la...lesung pipit merupakan aset tambahan yg amat ternilai cz xsemua org ada lesung pipit...jd bg sesiapa yg ada lesung pipit tue..anda patowt bersykur sgt2...nie la satu advantage kpd sesiapa yg ada lesung pipit...sentiasa nmpk sangat manis bila senyum.. (^__*) ...

Yg xde tue..jgn la sedey pulak yer...ini cuma pakej tambahan yg diciptakan oleh Maha Pencipta..kita harus bersykur dengan apa yg kita ada...


6. Pipi Tembam

Sape ckp pipi tembam xde org nk..?? der yg sanggup diet semata-mata nk kurus...but for what..?? juz be urself..kdg2 ade sesetengah lelaki @ wanita yg minat someone yg tembam tau....jd jgn salah tafsir lak...watper kalau kurus tp xsihat...gastrik la..ape la..yg tembam lak..jgn la tembam sgt..means yg ala kadar jela k...huhu.. (^_*) 

Bagi wanita...kebanyakannya tembam kt pipi...hihi..tp jgn wisau..anda tetap comel..percaya lah...dont worry..tembam kt pipi bukan bermaksud gemuk ok!! tp bertambah comel....

 
7. Perwatakan

Yang terakhirlah yg menunjukkan ''kecantikan'' yg sebenar diri anda...Kecantikan perwatakan merupakan perkara penting..buat apa kalau paras rumah menawan..tetapi akhlaknya buruk...jd cuba mantapkn diri anda dari segi penampilan diri iaitu dari segi pemakaian dan pertuturan...ini mampu menambahkan keyakinan diri anda.



Asyraf salu pesan kpd diri sendiri dan juga org lain..kdg2 kita jeles tgk kelebihan yg ada pd org lain seperti cantik paras rupa @ yg tinggi lampai...tp ingatlah dan cuba bygkn..

''sekiranya kita ada kelebihan yg ada pd org lain...mungkin kita sama jer ngn org tue @pun kita akan lebih dr dia....jadilah diri sendiri....''

dalam erti kata lain @ contoh...asyraf sendiri mengalami masalah jerawat....kdg2 sukar nk berdepan ngn org...n jeles sgt2 tgk org muka putey gebu...licin plak tue...tp sebagai pembakar semngt..asyraf salu kata... '' if muka aku licin ...maybe aku sama jer cm budak tue..xpown aku mungkin lg hebat dr dia ..jd biar la mcm nie...janji aku happy...''

If anda rasa ada sahabat handai yg merendah diri ngn kekurangan mereka...kongsikan entry nie ngn diorg,..xkira la medium ape2 pown kn..facebook ker..blog ker...kalau kt blog.. letak jer link entry nie k...mana thu kita boley melihat org lain tersenyum... (^__*) Kalau anda memiliki salah satu dr senarai di atas...atas memg sejak azali sudah cantik...huhu..


Category: 13 comments

13 comments:

~miss nusafara~ said...

bersyukur ngan kurniaan Tuhan. =)

IeDa_IsHiDa88 said...

info yg menarik...

sissyira said...

salam

memang semujadi, syira suka ketawa..hahahahah...

nba-Nur said...

Salam. Asyraf, kita kena tahu kebolehan diri kita dan cuba jadi yg terbaik.. Setiap orang ada kelebihan masing2, terpulang pada kita utk menggunakannya.. Selalu bersyukur di atas kurniaanNya. Entri yg menarik.

iLa SaHaR said...

nak tambah... jangan stress kalau stress seri muka pun hilang..... hehehehe....
keaslian air muka tuh la yg mencantik wajah seseorang

efa nur said...

senyum penawar duka..senyum juga sedekah...:)

Nica said...

tima kasih untuk info ini.. tmbh2 tuk nica yg sgt22 tak konfiden pd diri sndiri :(

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

eh..ne belog pempuan ke laki?? hihi..ya?? tankx cz puji lagu tu..memg pndi org tu nyanyii..sy ne cuma tumpng glemer lgu tu je..hiih

Cik As said...

bagusnya entri nie..:) cik as nak try semua lah...hahaha.....

Hezesuze said...

oh weols ada ciri2 yang disebut diatas ahakss...ekceli syukur apa yang ado...huhu

Nadhirah-chan said...

ehh kenapa saya ade semua ciri-ciri tuh ek ? kihkihkih , terasa high konfiden lak . *auta*

ahsfantasy24 said...

alololooo..
cweetnye time baby tu majuk, hehe~

asybedazzle said...

senyumlahh. :)

Post a Comment