Sahabat Sejati

My Dream Come True ( Canon EOS 60D)


Salam...alhamdulillah..dah lama aku menyimpan hasrat utk memiliki camera DSLR seperti sahabat handai yg lain ..akhirnya menjd milik ku juaa..bila nk pilih DSLR nie...ade mcm2 jenis...Canon..Nikon..Sony ..n otherss...tp lastly Canon menjd pilihan hati....cz semua nk bli kena depend on budget n berbaloi2...


Lama aku berfikir whether nk bli yg New or 2nd Hand....cari sana sini..usha kedai sana sini..kt mudah.my laa...mcm2 la..lastly aku mendpt tawaran dr seorg Sifu yg merupakan seorg lecterer di Kismec ..dan alumni Uitm Shah Alam jgk...dia recommend kn aku satu kedai yg salu supply brg2 kt dia & student dia..n aku pown dpt la special price sikit dgn guna nama dia..hehe...


Jadi nie la Canon EOS 60D ...nk thu kenapa aku pilih model nie...sometimes kwn ade ckp.."buat per nk bli model tue..xbest..kn nk buat photography..xsesuai" ....bila aku p.k2 balek...yup memg aku nk buat photoshot...tp xsemua place kena photoshot rite..sometimes kita just nk amek gbr2 biasa yg xperlu kn setting2 yg power2 sgt....


Lgpown model nie menyediakan Full Hd video recording...n Canon sgt popular ngn video yg terbaik..dan xkurang jgk dgn photography..thats why i choose this model...All in One....thats all i need..tmbh plak ade rotate skrin yg maybe penting bila diperlukan nanti.. (^_^)

Bermodalkan saving yg dah lama disimpan..akhirnya aku dpt pegang sendiri DSLR milikku yg berharga lebih dr RM3K...sometimes p.k..wahh mahalnya..tp bg aku apa salah nya melaburkn duit pd benda yg kita nk pkai untk jgka masa pnjg.. (^_*) ...

Lepas nie..aku akan buat blog baru just for pictures taken from my lovely Canon EOS 60D...coming soon...wait n see...thats all from me...salam...
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Photobucket