Sahabat Sejati

" Biarkan ia Pergi..."




Pd tgh hr yg redup d pertengahan tahun 2008..anak mataKu menerokai dsegenap pmandangn kolej yg akan aku duduki..tatkala lautan manusia membnjiri pd waktu itu..hatiku mula berdbar..aku resah! Tubuhku tiba2 lemah dan kaku..ayhku memanggil 'haa mamat! da smpai da..trun la cepat..' xtau la hang nk dok mcm mana..aku bingks bgun kelur dr keta..aku branikn diri wlaupn aku tahu aku jnis yg lemah semangt..konon2 da self confident la..aku dtemani 'mak' smpai ke satu bgunan..yg hanya plaja bru ja bley masok..aku gagahkn diri pegi brsendirian..n daftar..aku keluar smula..pe lg..cri mak la..aku nampk dsudut tiang bgunan mak tggu dgn pnuh setia smbil t'snyum..aku tahu aku akan rindu akan senyuman tu xlama lg..aku pkemaskn diri n trus bjalan dgn 'john' nya..n entah mana dtg sorg aweks manis lalu dpn aku..muka nya ala2 ayu raudah tp versioN btdung n pkai spec la..putey gebu..n comey wa ckp sama lue..wau..xterkelip mata aku waktu tue.. Sipi2 ja nk blah owg len..die la org kdua yg bjaya menyenth atie aku..stelah aku kehilangn org yg aku pnah jtuh atie dzaman psekolahn ku...

Aku trus ke arah mak..aku tnya,'mak, ayah mana?..mak pown jwb..xtau la,ilang kowt..xpown sesat ngn abg Y..rupanya dorg g ubh kete dkt2 ngn asrama cz snang nk agkt brg2 aku yg muat 1lori tue..haha..tue la 1st day aku masok matrik.....sebelum mak ayahKU berangkt pulang..mak pesan ‘yap! Ingt....blaja rajen2...mak da peghabis duit byk da tok ang masok matrik nie....jga diri elok2..nk pa2 tepon mak...’’ aku ingt lg pesan mak smpai skrg...walaupun aku thu disudut atie dan kilauan anak mata mak.. mak susah nk melepaskn anak dia nie g jauh dr dia...aku terasa sebak gk waktu tue...yela..mak mana nk lepas kn ank die tambah2 aku nie satu2 anak mak...n this is the 1st time aku jauh dr mak....tp aku terus galas tanggungjwab yg diberi oleh mak utk menjd antara yg terbaik... luv u mom...xlupa bapak aku gk yg byk berkorban tok aku....


Pastue...ada la competition nie yg memikat aku tok masok....singing competition....aku memg minat mlalak sorg2 dr kecik lg...n i luv to sing...jd aku pown amek pluang nie....sebenarnya aku nie jenis yg gugup depan org...emmm...mlm tue 1st edition...tah tiba2 aku jumpa lg budak pempuan yg aku nmpk waktu pendftaran hr tue...mata aku trus renung kea rah dia....directly proportional la katakan...wau...sweet sgt...xpenah aku jumpa pempuan sesweet dia...kalau die senyumm...jgn kata aku..lecterer pown cair...aku dah la gugup...pastue budak pempuan tue ada plak....aduh...gawat nie...mlm tue kami x guna minus one...juz nyanyi free style ja...mlm tue aku bwk lgu spoon...’rindu serindu rindunya”....agak mantap gk la...nie kira kali kedua aku join competition..bkn per..tok seronok2...sampai ada yg bg gelaran ‘acap spoon’...kalau translate...acap sudu...hahahaha..aku ketawa dlm hati....my girl tue sebenarnya one of the urusetia competition tue...aku der la rajen sembg ngn salah sorg urusetia nie..lastly aku dpt no.tepon girl yg aku minat tue...waktu tuhan jer thu persaan aku bila dpt no fon dia...eppy gila...hahaha...


Aku pown start msg dia..bestnyer......aku pown lama2 menaruh perasaan kt dia dlm diam....ada skali tue die anta msg....”die kata syarat nk couple ngn dia...

1.mesti kaya sgt2 cz suka shopping brg brg branded
2.mesti pandai jga atie,,ikowt ckp selalu..
3.mesti kol tiap2 arie tnya kabar
4.mesti pandai..supaya terjamin masa depan..
5.mesti ensem...xensem reject...sebab cepat tergoda...
Amcm ley ikowt x syarat nie... “

Terkejut aku.....hahaha...die juz anta msg tue kt seseorg yg minat kt dia...saja nk cri alasan tok larikan diri...hehe


Pada satu hr...aku beranikn diri...aku luahkn perasaan yg telah ku pendam slama nie...dah nk jd mcm ikan pekasam da...tp aku xdela wat ayat cm dlm tv tue...’will u marry me.. ‘...secret la...tp kn..lamaran aku DITOLAKkk...die kata diri die xsesuai tok aku..maybe kowt..cz die comey sgt...mana la aku layak....aku fhm per die maksudkn...lgpown die beza jauh dr aku...dr umo pown berbeza..maybe tue punca utama...tp xpe...aku xpenah menyesal jatuh atie pada seorang pempuan seperti dia...bg aku....dia seorg yg periang...kdg2 pemalu...peramah....berkar
isma tinggi..lastly yg penting dia yg kuat agama....itu membezakan dia dgn wanita yg len...tp aku still suka kt dia until aku masok u...

Sejak aku masok u nie aku jarang da msg ngn dia...dua2 wat hal masing2...tp pada suatu hr..die upload pic dlm facebook...she wif someone else....!!!! hati aku punah ranah waktu tue....aku terus delete dia nya facebook n ym..yg tinggal hanya lah kenangan....kini aku hanya boleh doakan kebahagiaan buat dirinya dan insan yg dia cintai....
Category: 5 comments

5 comments:

Nur Diyana Mukhtar said...

sedihnya acap.. urm..

Mohd Asyraf said...

eemmm...agak sayu la...ermmm...

~F@!3@H~ said...

waaaaaa...sedeynya...T_T"

Mohd Asyraf said...

faizah : biasalah...lumrah percintaan...ada yg dtg..dan ada yg pergi...

Anonymous said...

yang pasti,budk perempuan itu pasti mendoakan kebahagian acap juga,=)

Post a Comment

Photobucket