Sahabat Sejati

PerempuanKu

Nie bkn lagu irwansyah ya..
Ini lahir dr hati yg rasa bergelora akibat cinta..
yg aku tulis dr suka dan duka..

Perempuan....??
Aku xmengerti apa yg dikehendaki olehnya..
Semua yg aku buat seperti xbermakna dan xberguna…
Tapi tiap kali aku luahkan…dia ingat aku main2 ja..
Aku bkn sesempurna insan yg ada di dunia..
Tatkala salah perbuatan..terkhilaf kata..

Salahkah aku menyintaimu ….
Salahkah aku merinduimu..
Salahkah aku tergila-gilakan mu..
Aku hanya perlukan teman di sisi Ku…

Aku lelaki…bkn boneka yg berkata-kata
Tatkala aku lepaskn keegoan untuk mu semata-mata..
Tapi kau….
Semakin rancak menguji kesabaran yg ada hadnya dan batasannya…


Perempuan…
Kau bkn lah berlian @ permata…
Tatkala bersinar…tatkala bercahaya..
Kdgkala bg ku…kaca lebih indah dipandang mata..

PEREMPUAN….PEREMPUAN…
Nak shopping ikut2 suka ja…
Nk barang yg branded pula…
Yg laki plak…xpela…amek la..nanti ‘ i ’ belanja..
Tak fikir..mak bapak anta tok blaja..
Duit yg sepatutnya diguna untuk menuntut ilmu dunia..
Bukannya untuk berfoya-foya xmengira masa dan ketika…
Harapan mak ayah besar digalas dibahunya…
Tapi tu pown xsedar…masih hanyut entah ke mana…

Yang perempuan..kawal2 la…
Lalaki tue pown bkn de ikatan apa2..
Shopping pown bkn duit sendiri tau..tp duit mak bapa..
Kalau duit penaja pown…kna byar balik juga..
Bila2 masa jer ley tinggal tanpa alasan apa2..
Masa tue la nk maki hamun ikut suka ja..
Jangan salahkn owg len..salahkn diri sendiri la…

Ya memang……
Aku sedar…Aku bkn lelaki yg memiliki rupa..
Aku tahu…Aku bukan lelaki yg romantic pandai bertutur kata…
Aku tahu….Aku xmempunyai harta benda
Yg kebanyakkan perempuan pandang mulia dengnnya…
Bg Ku biar papa kedana..asalkn aku xmenyusahkn sesiapa..

Sedarlah…hidup ibarat roda..
Kdg2 diatas ada…
kdg2 di bawah pown ada…
Hati ku sedih xterkata apa-apa..
Kau tolak cintaKu bgai sampah yg xboleh dikitar semula

Wahai sahabat2 PEREMPUAN Ku di luar sana..
Ambil lah iktibar…bkn sekadar membaca sahaja…
Ingatlah…hidup hnya sementara…
Setiap kelebihan…ada tanggungjawab yg perlu digalas olehnya…
Jgn bandingkn aku dengan sesiapa….
Lihatlah cermin…tgk..jgn xtgk…tepuk dada tnya selera..
Adakah anda layak bersama insan yg anda cinta dan setia…
Jangan syok sendiri sudah la….

DariKu…insan yg penuh kecewa..
Hidup sentiasa berlenangan air mata…
Biar tidak nmpk…tp lukanya amat terasa..
Bagai garam,ajinamoto..yg ditabur secukup rasa..
Lawak…lawak juga…
Jangan terkena batang hidung sendiri sudah la…
Nak marah…marah la..
Pesanan nie bkannya ada penaja…
Cuma saudara berpesan kepada saudara..
Jangan meyesal di hari kemudian sudah la…

Yg ikhlas..dari Ku
Category: 3 comments

3 comments:

Mohd Asyraf said...

sajak ini tidak ada kena mengena pd yg masih hidup..@pown yg telah k.o...sape makan cili...terasa pedas..ini hanya tontonan umum...hehe

nas said...

amboi...jambu tol blog ko...hahahaha

Mohd Asyraf said...

besela...bila sampai kt hati...mesti la jambu...luar jer nmpk grg bro...

Post a Comment

Photobucket