Sahabat Sejati

Zaman Persekolahan Vs Adek Angkt

Citer nie berlaku dalam masa aku berada di penghujung form3.......aku ngn kawan aku nie xde la rajen mana..tp kami kdg2 suka melepak dlm library kt sek aku nie.....satu hr der la kami dgr khabar yg mengejut + teruja...hahaha...dgr kata der pengawas perpustakaan yg bru (pSs) ....diorg kata... ‘ mak ai...comey gila budak tue...putey melepak...’’......pada 1 hr nie..kami pown masok la dlm library...yela...nk try gk usha budak yg diorg dok cita tue...kami pown buat mcm org len...amek bku...then duduk kat salah satu meja....directly inverse ngn meja PSS.....mata kami pown mula meneroka sekitar library nk try usha budak pempuan yg di khabarkn comey sgt tue..

Sekali mata aku yg amat liar nie tepat nmpk kt sorg girl yg masih dlm bju berwarna putey yg memg putey melepak...wau....naseb bek x terleley air liur...padahal kwn aku dok cri lg xnmpk2...hahahha..xpe..biar aku usha lue...huhu...kwn aku xpasan cz girl tue mana pakai bju PSS g cz die kn budak bru....kwn aku pown tnya ‘’cap...ko tgk per tue..x kaleh2 kpala...” aku senyum je kt kwn aku...then die bwu paham...

Kami pown tgk la die dok susun bku ...rajen budak nie..bwu jer masok jd PSS da rajen..bgus2...hehe...skali kwn aku bley plak xsabar nk ngorat....die bley plak p men tucak2 kt celah2 almari bku tue..senang cita mcm iklan kt tv tue..

“Tiada puisi atau lagu
Tiada potret tiada ragu
Yang dapat ku ilham seindahmu
Nyata kau satu dalam berjuta
Wahai jelita kau istimewa

Walau ku kembara sedunia
Walau ketemu ramai wanita
Nyata kau tiada tandingannya
Seikhlas hati aku menyinta
Kau istimewa, teristimewa”

Memg sebijik mcm cita tue kalau aku ingt balek..hehe...tp kwn aku nie lg dasyat...hahaha..ley plak die menyembg sambil mengorat di celah2 bku tue..kalau die baca per yg aku tulis nie..mesti die gelak sakan...hahaha..aku pown hnya bley mmerhati dr jauh cz aku nie xreti nk ngorat2 nie...senyum bley la...emmm der la satu hr nie kami masok library rmai2...1kelas..mcm besa la...cikgu kn rajen bwk masok library tok penuhkn bku NILAM...haha..skali lg aku ngn kawan aku nmpk..girl tue kt meja PSS...comeynya..huhu...semua budak laki len mcm xkeruan...ok la tue..kami pown xkeruan tgk die mula2 hr tue...yela...muka die mcm fasha sandha version form2 yg bertudung....memg cute la...sekali die renung kt aku...then die senyum.... aku pown pe lg...tgh malu2..aku balas la balek senyuman dia....hehe...memg sweet....bkn aku la yg sweet..girl tue la..

Pastue der la satu hr nie....dkt waktu nk balek dr sek da..girl tue tiba2 dtg kearah aku.....”abg2...abg nie abg asyraf kn....”.....yup...ade per...cey...wat gaya jual mahal kit...hehe..girl tue pown kata...’’abg...ley x kalau F nk amek abg jd abg angkt F....”.......aku pown terkelu seketika...layak ker aku jd abg angkt budak nie...aku pown jwb..’’ok..+dengan senyuman...adek nie nama per...?” die pown bgtau la nama pnoh die kt aku..... Setiap hr sebelum aku balek dr sek aku akn tgk die dr tingkt atas....aku sesi pg n adek aku nie sesi petang....aku salu tgk die beratur kt dataran....nmpk la dr tingkt atas tue...aku ley nmpk die terbangkn senyuman kt aku....hihi...bestnya....bkn senang girl nk senyum kt laki...
Die pown amek exam waktu form3...n waktu tue aku form 4...aku sbagai senior mesti la salu tlg tgk2 kn die nyer study...salu aku tnya cikgu2 cmna prestasi die dlm kelas n result2 die waktu ujian.....cikgu2 memg bek ngn aku..jd xde masalah la dlm hal tue...tp rmai gk budak2 laki jeles tgk aku rapat ngn die..maybe cz sebab waktu tue adek angkt aku nie kire top girl dlm sekolah..

Dalam diam aku menyimpan perasaan dkt adek angkt aku nie...yela...dah lama aku kenal die...mesti la tersimpan secebis kasih dan syg kn..smpai la habis penghujung form4 n aku masok form5...aku nie jenis yg xpandai meluahkan perasaan...jd memg susah skit la kalau nk cintan cintun nie...aku juz bley react dengn perbuatan jer..tp dlm diam jgk adek aku nie dah simpan perasaan die kt owg len...ngn kwn bek aku sendiri plak tue...tp bkn la kwn aku yg masok library ngn aku tue..nie yg len...aku hnya bley pendamkn perasaan..dan perlahan2 aku jauhkn diri dr adek angkt aku nie....
Tapi die xkekal lama ngn kawn aku nie...die couple ngn owg len plak...tp budak laki nie pown kwn aku jgk.....emmm lama kelamaan aku dh nmpk perubahan dkt adek angkt aku nie..maklum la...org bru nk kenal dunia....ketara perubahan dkt diri dia...dia da semakin social...xmcm dlu...malu2...tp skunk aku pown xtau nk ckp pa...aku mcm xkenal dia dah seperti mana aku kenal dlu..kalau aku tgur..die wat xtahu jer..die report plak kt pkwe die nanti...emmm....

Ada la satu hr nie..aku jalan dgn adek angkt aku nie...bersama jgk kwn die yg merupakan sepupu kpd kwn aku yg masok library dlu..kira aku jlan ngn dua girl la..tiba2...pakwe adek aku nie jeles....die cri aku then trus serang aku tanpa pkai helmet...aku pown diam jela..nk kata pa kn...salah aku jgk..jalan ngn awek org...tp adek angkt aku nie yg nk teman aku g kelas by kelas cz der urusan yg cikgu soh aku settle kn...

Depan pakwe die aku ckp.....aku tamat kn hubungn ‘’adek angkt’’ aku ngn ex-adek angkt aku nie..sejak hr tue...aku dah xamek tau pasal budak yg penah jd adek angkt aku...tp aku still syg kt dia sebgai seorg adek..sapa xsyg adek oit...lama kelamaan aku dgr mcm2 cita pasal ex-adek angkt aku nie....then dia pown da pindah sekolah..

Bpa bulan yg lepas...die der contact aku...aku nie bkn jenis pendendam...dan xberperikemanusiaan...aku layan die sebagai seorg kwn..alhamdulillah..die still ingt kt ex-abg angkt dia nie...skunk die sambung blaja form6 di sek tertentu....

Sejak aku kehilangn dia...aku da tawar hati nk ber ‘angkat2’nie...tp xpe..aku still berperanan sebgai seorg senior...aku tolong adek2(junior) yg perlukn bantuan n aku jadikan diorg adek2 angkt aku...dr form tue sampai la ke form 4...stiap form aku der adek angkt...n aku syg smua adek2 angkt aku yg masih blaja skunk..aku layan sama rata..walau pun aku xberharta...tp biarla ilmu sbgai ganti...aku nk tgk diorg berjya...aku xmintk sebarang balasan...terpulang la kt diorg...dah der yg abeh SpM...Pmr...n der yg nk amek SPm...aku cuba jd yg terbek supaya menjd contoh kpd diorg kelak......insyaAllah...
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Photobucket