Sahabat Sejati

1 Syawal.....2010


Salam....Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri..... Maaf Zahir & Batin ku pohonka
n di atas kekhilafan yg telah ku lakukan dalam sedar...ataupun separa sedar....hihi...akhir nyer ada jgk masa untuk aku update blog aku yg telah lama x update sejak2 hari lebaran muncul tiba...asyik busy makan jer...hihi...da tembam da...hehe...tahun nie agak berlainan kit....bju melayu tahun nie pown len mcm jer...1st time aku try kaler bru tok bju melayu yg mcm kt atas tue... kaler biru...huhu..sebelum nie kaler merah.....xpown oren....kuning....kire yg hampir sama ton die...tp thun nie biru...tp aku amat berpuas hati....cz bg aku sesuai sangt...n nie la bju melayu aku yg paling ringan & nipis,....kdg2...aku rasa mcm xpkai pape jer bila pkai bju melayu nie...hehe...


Ermm nie la wajah orang tua aku....hehe...matching x...??? huhu....love both of them....mintk maaf byk2 eh kalau byk wat masalah...terkecil hati dengan anak mu ini..or nakal kt uma...mak aku salu ckp kt aku bila aku terperap kt uma.. ''per nk jd ngn hang nie ...pemalas di dunia...cuba la keluaq amek2 angin kt luar tue...asyik mengadap laptop jer...''hehe...actually tahun nie ayah aku pakai bju aku tue....hehe...thun lepas nyer bju raya....ayak aku agak kurus tahun nie...jd bju die yg thun lepas jd terlalu besar plak....naseb baik masok bju aku tue...




Emmm...nie la rupa rumah aku bila di pagi hari raya...hihi...cantek x...?? nie la tmpt aku membesar sehingga skrg.... mcm org lain kata.. '' rumah ku...syurga ku''... aku sampai umah hr tue 4 September 2010 setelah brapa jam dalam bus pulang ke rumah....relax2....n beberapa hari kemudian...memg menjd tugas aku tok wat kuih ''simpul kasih''...nie memg kepakaran aku la...huhu..mak aku pown kalah...hihi...jgn marah yer mak...tp aku respect gile kt mak aku...sejak aku kecil sampai la skrg...mak aku pasti buat kuih raya dengan tgn sendiri...aku xpernah tgk mak aku bli kuih tunjuk melainkan kuih bahulu...kuih bakar n kerepek2...yg lain...mesti mak aku wat sendiri... thanks mak..cedap2...mungkin air tgn sendiri lebih sedap berbanding org lain..tugas yg paling penting bg aku per lg...pasang langsir la...hahaha...



Memg setiap tahun...menjd kebiasaan bg family di pagi syawal tok pulang beraya di kampung melainkan ayah aku keja la....firstly...kitaorg menziarahi kubur datuk dan nenek di kampung...lepas tue,..mulalah perjalanan sebuah family ke rumah sanak saudara...hehe...beraya la...per lg...huhu....gbr kt atas nie masa dekat rumah tok sebelah ayah aku dekat Pendang....semua tue anak sedara  ngn sepupu ..aku...hihi...dah sama besar bapak sedara da..haha...actually aku menumpang jer tgkp gbr nie...bila tgk diorg nie posing best jer kt tgh2 sawah...aku pown tingin gk...huhu...bru la der kenangan ''panorama manis berhari raya di kampung....''....per lg....semua org sebut .... cheese.....hehe...





Bila tgk gbr nie...aku teringt zaman kecik2 lue...dlu org kata muka aku... ''babyface  = muka budak ''....tp skrg muka mcm bapak budak..hakhak....sampai der sedara tnya hr tue kt kmpung... ''akak...anak akak tue dah kahwin ker....??'' haha...aku per lg..malu tersipu2 la....hahaha...dlu kecik2...aku mesti bermalam di kampung bila malam raya...tp bila da besar....pg raya bru family aku akan balek kmpung...then..malam balek pulak kt umah...hihi..tp tue dah memadai....sebab kampung mak ngn ayah dekat2 jer....memg sekali lalu jer ....senang kn...aku pown nk ikowt jejak mak ayah la...cari calon yg dekat2 jer,.tanak jauh2....hehe...sekian sahaja tok kisah raya pertama....hehe...bersambung lg ...hari raya yg seterusnyer dalam coretan yg lain...hehe....to be continue..

Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Photobucket