Sahabat Sejati

Berikan Ku Satu Peluang...



 Berikan Ku satu peluang.....
Sudah menjadi lumrah hati laki bisa tersentuh dan aku juga begitu....
Aku juga mcm org lain...punya hati dan perasaan...
Tatkala hati sebak dan mampu  menangis...mampu tersenyum...dan mampu juga ketawa..
Tiada keistimewaan yg aku ada....aku cuma insan biasa yg hidup seperti manusia biasa...
Tapi cita2 aku tinggi...mengunung...mencecah  awan....
Dah lama aku menyepi...kini aku kembali...dengan harapan baru....
Tapi aku tertanya2...adakah aku bersedia untuk memulakan kehidupan baru...
Dengan kehadiran insan  yg aku anggap mampu menyinari hati yg lama malap xbercahaya..
Kadang2 hati berbelah bahagi...sama ada...adakah tindakan aku betul...ataupun tidak..
Kadang2 aku termenung...terkenang kembali saat hati mula berbunga...tp akhirnya layu...
Kadang2 dalam hati ada taman ....tp tiada siapa yg menyubur dan menyemainya...
Aku semakin keliru...aku risau...aku takut....
Aku  takut akan menyakiti hati seseorg lagi...dan aku juga takut dilukai lg...
Setiap kali aku menyayangi dan mencintai seseorg..pasti mcm2 halangan yg hadir menerpa..
Tatkala aku mencintai si dia...baru aku tahu si dia sudah berpunya...
Tatkala aku mencintai  si dia...aku hanya bertepuk sebelah tangan semata2..
Tatkala aku mencintai  si dia...sehingga sampai satu tahap aku mengalirkan air mata...
Aku cuma  insan yg rapuh tidak berkata-kata...
Aku cuma ingin rasa di sayangi oleh insan yg bergelar kekasih hati...salah ker..??
Mungkin ini balasan ke atas perbuatan lampau aku ....
Kerana mempersiakan cinta yg telah diberi...
Berikan Ku satu peluang...
Kini aku menanam harapan dan azam yg bru....
Memiliki hati seseorang yg mampu menyayangi diri ku...
Aku sentiasa memilih bukan beerti mementingkan diri...
Aku mencari seseorang yg mampu menjadi seorg isteri yg misali...
Kalau org lain pown...mesti tindakkannya seperti yg aku lakukan nie..
Kdg2 kita cintakan seseorg...tp org xsygkan kita...
Begitu juga aku...kdg2 org suka kt aku...aku pula xboleh menyayanginya..
Bukannya aku memilih tapi ini soal hati ke hati...
Yang xboleh dipaksa @ di miliki sesuka hati...
Aku cuma lelaki...
Aku sedar...aku bukan sesempurna lelaki...yg dicari..
Namun akan ku cuba memperbaiki diri....
Aku menanti setiap detik terhadap setiap insan yg pernah aku sayangi...
dan setiap insan yg pernah aku luahkan rasa cinta di hati...
Walaupun ada yg pergi tanpa menoleh ke belakang lg..
Biarlah org nk kata aku kaki perempuan mahu pown pandai bermain wayang..
Aku cuma menunggu insan  yg syg aku dan yg  benar2 aku boleh  syg...
Terimalah aku seadanya...bukan kerna pangkat @ harta...
Terimalah aku seadanya bukan kerna paras rupa..
Terimalah aku seadanya agar percintaan yg terjalin sentiasa berbunga..
Berikan ku satu peluang ...
Agar aku boleh menjd pendamping yg setia...
Berkongsi suka dan duka bersama...
Semoga perhubungan yg terjalin kekal selama-lamanya...


Category: 1 comments

1 comments:

Biela said...

acappppp...terluke hati bella.auhauhaua..nak ngurattt..wakakak..ehehe..xdela..gurau2 je..sje bosan2 kaco acap..gudlux eh acap...once da dpt sorg 2...jge la hti die baik2..biela doakan acap bahagia je..n doakan gak kebahagiaan biela k...cayok22222

Post a Comment

Photobucket