Sahabat Sejati

Accounting Day + Raya Idol

26 September 2010 merupakan tarikh yg bermakna bg insan bernama ''asyraf''....hehe....pd tarikh berkenaan berlangsungnya event yg diberi nama ''Accounting Day '' yg julung2 kali diadakan....dalam masa yg sama meraikan student2 sempena Hari Raya Aidilfitri yg masih meriah di sambut di kalangn umat Islam di seluruh Malaysia.....

Pada pg hari kejadian...aku memberanikan diri tok menyertai sekali lagi pertandingan karaoke....wlaupun da byk kali aku enter event mcm nie..tp kali nie agak different die nyer tema...tema kali nie ''Hari Raya Aidilfitri''...pertandingn nie plak dinamakan ''Raya Idol'' ...hehe...menarik kn...thanks to Fauzi cz inform aku pasal event nie...kalau x...aku xkn thu...hihi...


Dengan semngat nyer pd pg hari kejadian...aku lengkap berbaju melayu menuju ker tmpt pertadingn karaoke tue...hahaha...tup3...bila sampai kt sana...aku sorg jer pelik...org len pkai bju besa ja...hahaha...malu nyer.....merah padam aku,..dah urusetia kata pkai ikowt kesesuaian pertandingn...aku ikut jela..hehe..alang2 da malu kn..per lg..wat xthu jer...semua pandang semcm jer...hihi..tp xpe...nie la cara bina confident dalam diri kn...huhu..

Malam tue aku da get ready ngn lagu yg aku choose..iaitu ''Ku Pohon Restu Ayah Bonda'' yg di popularkan oleh Mamat....cz lagu nie memberi makna yg sgt mendalam bg aku...tp di sebabkan masalah teknikal sikit...aku xley nyanyi lgu tue...sob3...frust gk la..tp xpe...aku choose lgu lain yg xkurg mantopnya... ''Musafir di Adilfitri'' ....pas habis nyanyi lgu tue...aku terus balek...cz malu pkai bju melayu xhabis2 lg..haha..

Then, petang tue...urusetia tue kol... 
''assalamualaikum...nie asyraf ker....''
yer sy....
''asyraf kena perform mlm nie waktu dinner cz asyraf dpt tempt pertama utk Raya Idol...
boleh asyraf sediakan sekali lgu yg asyraf nk nyanyi mlm nie.. tp kena lgu lain dr yg pagi td...ok ker..??? mesti dtg tau mlm nie''....
ok...jumpa mlm t....
Frust aku terubat akhirnyer...cz mlm Accounting Day..aku dpt juga dendangkan lagu ''Ku Pohon Restu Ayah Bonda'' yg di popularkan oleh Mamat....nervous gk la..cz depan2 tetamu kehormat n hmpir 70% budak2 account yg lain...hehe


Malam tue aku der tugasan tambahan yg lain juga...hehe...iaitu berduet ngn seorg penyanyi dan juga pelakon yg sedang meningkat naik dalam industri hiburan.... ''Mimie Haris'' yg dilahirkan dalam program reality show which is My Starz Lg...



Kali nie aku bergandingan dengn seorg yg telah mencipta nama sebagai artis muda dan seorg student UitM Shah Alam jg....hehe..nice...tp mula2 aku agak nervous gk la...tp bila sembg2 ngn die...aku rasa ok jer...hihi..
lagu yg kami berdua dendangkan secara bersama malam tue ... ''Suasana Hari Raya Aidilfitri'' yg di popularkan oleh Anuar Zain + Ellina....dan juga ''Seloka Hari Raya'' yg di popularkan oleh Hail Amir + Uji Rashid..



Hope aku akan dpt lg peluang mcm nie di masa hadapan....bukan salu kn ley join something like this..n aku happy sgt2 cz dpt luahkan perasaan lama aku nk nyanyi kt stage.....hehe..thanks to all yg byk beri support tok aku...aku hargai sgt2...


 
Category: 5 comments

5 comments:

Biela said...

acap!!!!!!terbaek laaaaaaaaaa..hahhaa..jelesnye bielaaaaaaaaaa..hahhahaa...bestnye dpt nyanyi ngan penyanyi 2..hahahhaa..wahh..dpt tempat pertamaaaaaaa..suke2...tahniahh..hadiah pe dpt??

nas said...

maak aii..dapat nombor 1!!! cayalah!!!!!
hahhahahahhaha....
aku xpegi laa..aku ader gak jamuan aidifitri kat kolej jati bersama semua jpk,jpb,sekretariat,sahabat surau n jati rider...huhu

Anonymous said...

wahhh!! caya lah adk!!! bertambah femes lar adk..
hahahhhhhhaaaa!!!!!
dh femes jgn lupa akak nooo...
apa2 pn..akak bangga ngn adk >.<

~F@!3@H~ said...

acap!!! best dowh...awat time sek dulu x nyayi pown...hehehehe
anyway...ade chance ke araah si...tu...hehehehe:)

Mohd Asyraf said...

nas : haha...xpe2..ko masih der tnggungjwb yg perlu disempurnakn... ;)

biela : hehe..thanks biela...dpt hamper...hhuhu
akak : thanks akak...cyunk akak...
faizah : time sek malu2 lg...skunk da xthu malu...hahaha...

Post a Comment

Photobucket