Sahabat Sejati

Setiap Kejayaan Bermula Dengan Satu Titik Permulaan.. (^_*)


Hari nie..aku menjejakkan kaki ku ke titik asal di mana wujud nya permulaan garisan dalam hidup aku.....yup!! benar kata org... ''sekolah ku rumah ku....rumah ku syurga ku..'' jd kita sebagai student...jgn la lupa rumah sendiri bila dah bergelar mahasiswa @pun mahasiswi...if xde ''rumah'' nie...kita xkn ada kt mana kita ada skrg...

Time cutie cm besa la...aku akan ringan2kn kaki melangkah...eh2..silap..kalau melangkah ..bila nk sampai..hehe...dah la umah jauh dr sek,...dah maju..nek moto la g sek...lg cepat..huhu...

Bila tgk sign2 tue semua cm dalam photo kt atas tue......bru aku fhm...semua jejak langkah kita sekarang...bermula dr sekolah....time sekolah la kita p.k nk jd ape...nk amek course ape...bidang ape yg menentukan masa depan...universiti mana kita nk terokai.....


Kalau tgk gbr kt atas pown kita thu maksudnya kn...nie la kata2 yg menjd pembangkit semangat di sekolah untuk terus mengapai impian...sememangnya...belajar tue susah..kalau senang watper nk blaja kn..semakin tinggi peringkt pendidikan...semakin rasa nk pecah otak nie....tp ingtlah...setiap kepayahan dan ketidakcukupan tidur akan dibyar dgn titik peluh bila kita bekerja nanti kn...jd truskan usaha yg terbaik...bg mencapai yg terbaik dalam hidup kita...

Tanpa pembimbing..pengasah...pendidik...sape la aku...? aku hanya insan biasa...jutaan terima kasih ku ucapkan buat semua guru2 yg bertungkus lumus mendidik aku selama nie...xjemu melayan karenah anak muridnya yg agak nakal...hehe ^_^ ...tak terbalas rasa nya jasa2 guru2 semua...



Sekolah tercinta aku pown da byk berubah dr masa ke semasa....sejak 2007 thun yg lepas....dah 3thun aku keluar dr sekolah tue...nmpk la perubahan environment  kt sek tue...rindu saat2 aku nakal2 dlu....hihi ^_^...


Di sini lah aku mengenal erti kehidupan...di sinilah aku menimba ilmu pengetahuan....di sini lah aku menempa kejayaan..alhamdulillah...aku panjatkn syukur ke hadrat Tuhan....


Bila aku tgk banner besar nie kt dinding bangunan sekolah...aku rasa satu mcm....aku tersentuh ngn ayat die... ''kejayaan anda...kebanggaan sekolah'' ....yup!!...seorang guru tidak pernah mengharapkan balasan dr setiap ilmu yg dicurahkan,....tp kepulangan anak muridnya membawa segulung kejayaan yg menjamin masa hadapan.....

Sedangkan ayam tahu pulang ke reban...nie kn kita sbagai student...jd jgn la lupa di mana asal usul mu..insyaAllah...aku eppy sgt hr nie....cz dpt jumpa 2 person yg special....2 in 1....hehe...my ''accounting mama'' ..ngn buah hati...hehe ...^_^.....




Category: 1 comments

1 comments:

ahsfantasy24 said...

hhuhu..
tringt gak kt skula lame,
da lame xpegi.. adesss~

Post a Comment