Sahabat Sejati

SeLaMaT HaRi RaYa KorBaN..




SeLaMaT HaRi RaYa AidiLAdha buat sekalian umat Islam di seluruh dunia............iklas dari Ku... ^_^...moga hari ini menjd detik permulaan baru dan iktibar dalam hidup kita sebagai khalifah di muka bumi yg dikurniakan oleh yg Maha Esa....agar kita menyemai sikap mahmudah dan meninggalkan segala sikap mazmumah...mari kita teruskan berusaha...insyaAllah...


Ermmm permulaan raya mcm biasa la...mesti g sembahyang raya kn....hehe...kol 8.30 pg aku da bgun then bersiap2 tok pergi ke surau yg berdekatan ngn umah...ngn x berapa segak berpakaian melayu..aku trus menuju ke surau dgn moto kapcai aku...hehe...

lepas balek jer dr sembahyang raya...aku trus duduk kt uma..cz kt kawasan aku...majlis korban lembu di adakan pd hari rya yg ke2....aku pown rasa borink jer...aku trus direct kol salah seorg sahabat handai..... ''hello ida...nk g umah zima x.....jom2...'' per lg...aku ''pedeghaih '' moto la p sana....hehe...sampai jer sana...aku g umah kwn sorg lg plak...nk g collect sorg lg rakan iaitu mieza...then kitaorg direct jer trus g umah zima...

Sampai je umah zima..per lg...tuan rumah kena la sambutkn.....hehe...thanks zima cz sudi layan karenah kami bertiga nie..hehe....masa kt umah zima der mcm2 gk...ketupat la....mee kari la....kekacang la...cedap2....rendang pown der...hihi...kitaorg borak dr kol 10 pg sampai kol 1 ptg...haha...mcm2 ade...semua gosip...terkeluar...



Tok hari raya nie...mak aku menyediakan juadah yg tidak kurg hebat nyer.... ketupat...tp lain sikit kali nie....cz salu ngn serunding...tp tok raya nie..mak wat gulai daging tok di mkan bersama ketupat...nyum2.. (^_^).... cedap2...then makanan tmbahan....mee kari....huhu.....esok maybe aku ngn family akan pulang ke kampung pula.... jumpa lg di coretan yg lain...hehe

hehe....nie la cara lembu stretching b4 kena sembelih...dont try this at home ok ... (^_*)

Category: 2 comments

2 comments:

♠ aQ.DaN.pUtera.kU ♠ said...

comeiiinya lembu yg ast tu .. ahhaha .. gimnastik kee??
wakakak

Mohd Asyraf said...

hehe....lebey kurg la.... ^_^

Post a Comment

Photobucket