Sahabat Sejati

Love Story " Dalam Hati Ada Taman "



Di petang yg redup dengan suasana nyaman….di samping angin menghembus kedinginannya sepasang kekasih berjalan mengamati keindahan dunia yg dikurniakan oleh yg Maha Esa

Tatkala sedang berjalan…si wanita memberikan jelingan yg manja kpd pasangan nya untuk mendapatkan respon sesuatu….si lelaki td memahami apa yg hendak disampaikan oleh pasangannya…setelah penat berjalan , pasangan kekasih tadi berhenti seketika di bawah pohon rendang yg penuh dengan kicauan burung….

Si lelaki tersenyum melihat telatah kekasihnya yg dari td tidak berhenti menunduk tersipu malu…mungkin ini pertama kali mereka bertentangan mata….Si lelaki bingkas bgun dr lamunan dan terus menuju ke suatu tempat….dibelikannya aiskrim buat kekasihnya…dan kembali ke sisi pasangannya yg masih duduk tersimpuh rapi di atas rumput yg menghijau…

Si wanita pula memberanikan diri melihat dan merenung ke mata pasangannya seperti ingin melafazkan sesuatu yg masih belum tercapai….kini si dia mendongak mengamati wajah kekasih hatinya….

Si teruna : Emmm..syg…amek la aiskrim nie…cedap tau….flavour yg syg suka nie…hope u like it....ermmm ada yg xkena ker syg…syg mcm gelisah jer…ade pape ker yg menghantui fikiran syg..??

Si gadis : Abg…..boleh syg tnya abg sesuatu….dah lama syg simpan soalan nie…tp syg pendam je…syg takut soalan syg nie menggu fikiran abg…

‘’si lelaki tersenyum melihat kekasihnya mula bersuara’’….

Si teruna : yer syg…syg nk tnya abg tentang ape…?? Syg tnya jela…abg sedia memberikan jwapan yg telus kpd syg….kita jalinkan hubungan nie pown atas dasar saling mempercayai…syg boleh tnya abg ape2 jer…abg sedia mendengar….

‘’si wanita menerima tindak balas pasangan nya dgn hati yg gembira ….perasaan ingin thu mula timbul di segenap sudut fikirannya…’’

Si gadis : Abg….sebenarnya sy rasa sgt bersyukur sebab mempunyai kekasih hati seperti abg….syg xsangka kita akan dipertemukan sebagai pasangan kekasih….Cuma syg ingin tahu…kenapa abg memilih syg berbanding wanita2 lain kt luar sana yg lebih cantek dan lebih baik dr syg….??

‘’si lelaki mula merenung tajam ke mata kekasih hatinya lalu meluahkan hasrat di hati…..’’

Si teruna : Syg tahu nape pilihan hati abg adalah ‘’syg’’ …??

Si gadis: ermmm abaannggg…. mana la syg thu..kalau syg thu…syg xkn tnya abg…hehe…’’gelak kecil’’

Si teruna : a’a kn..hehe…btol jgk….ermmm syg….abg bukan pilih syg sebab kecantikan…kalau tue yg abg pilih…mungkin ramai lg girl kt luar sana yg cantek dr syg….lgpun kecantikkan tidak kekal lama..nk dibandingkn dengn diri abg nie…abg dah cermin siap2 da….hehe..mujur xpecah cermin kt rumah tue…hehe..abg sedar diri abg siapa…Abg pown bersyukur di anugerahkan  kekasih yg sanggup menerima abg seadanya…abg rasa eppy sgt2…abg yg patut ucapkan terima kasih kpd syg cz sudi menerima abg menjd sebahagian drpd hidup syg…

Si gadis: Jangan la ckp mcm tue…malu syg dibuatnya….’pipi kemerahan’’

Si teruna : Ermmm abg terpikat dgn syg for the 1st time masa melihat syg berbju kurung biru…abg trus jatuh cinta….hati abg trus terhenti berdegup seketika…mungkin terkjut melihat seorg anak gadis yg bertudung yg sgt cantik di mata abg waktu tue…dr situ lah abg menanam azam untuk melamar sy sebgai teman hidup abg… Alhamdulillah sy sudi terima abg…abg xdpt nk gbrkan perasaan abg waktu tue…yg penting sekali…abg suka sikap pemalu dan kesederhanaan yg ada pd diri syg……

Si gadis : terima kasih abg…syg hargai sgt2…. ‘’tatkala mata berair tanda kegembiraan yg lahir dari hati yg ikhlas..’’

Si teruna : errrmmm syg ?? nape nie…abg ada salah ckp ker..?? abg mintk maaf if abg der wat syg terguris or terasa selama kita berkenalan….

Si gadis : eh2..xdela abg…syg rasa terharu sgt dgn kata2 abg…

Si teruna : hehe…dah2…sedut balek air mata tue…dah nk jatuh tue.. xcomey la tgk syg mcm nie..hehe..‘’berjenaka’’….ermm turn syg suda…now my turn…ermmm nape syg sudi menerima abg dalam hidup syg…nape bukan laki2 len yg lebey ensem dan kaya kt luar sana..?? pasti syg hidup lebih senang dgn diorg….

Tatkala sesekali angin bertiup…daun jatuh berguguran disamping pasangan kekasih tersebut…

Si  gadis : Bagi syg…syg mudah menerima abg cz syg nmpk keihlasan abg terhadap syg….sebenarnya…sy sendiri  pernah menyimpan perasaan cinta yg mendalam terhadap abg….tanpa x diduga…abg sendiri meluahkan perasaan abg terhadap syg…syg rasa apa yg syg tunggu selama ini menjd kenyataan….terima kasih abg cz terima syg seadanya seperti mana syg menerima abg…abg seorg yg bertanggungjwb di mata syg...abg juga der cita2 yg tinggi yg perlu dikecapi demi kebahagiaan kita bersama jgk kn..... (^_^)

Si teruna : Alhamdulillah…bgus la kalau syg p.k mcm tue….abg harapkan segala suka dan duka dpt kita jalani bersma2….walaupun syg jauh dr abg…tp syg tetap di hati abg…abg harap syg sabar menunggu abg..

Emmm...syg...der seperkara lg abg nk bgtahu nie.....penting sgt2...

Si gadis : ermmm?? Knape abg.... serius jer muka abg....takowt syg tgk.....syg der wat salah ker..???

''si teruna dah mula tergelak dalam diam.....sambil menunding jari ke arah kekasihnya....''

Si teruna : syg....syg....aiskrim tue....dah meleley da....habis tgn syg...hehe...cepat la makan aiskrim tue....dah cair da tue...hehehe...


dah2..t dah siap mam aiskrim tue...meh sini abg lapkn dgn sapu tgn abg...

''masing2 tergelak riang dgn incident tue'' ....hehehe...


Selepas selesai bersembg...pasangan kekasih td pulang dgn senyuman yg terpapar di wajah masing2....btol kata org.... ''dalam hati ada taman...'' hehehe...




Nukilan

Mohd Asyraf....





Category: 2 comments

2 comments:

Biela said...

hahaha..so swit..ni mcm kesah nah dgr dr acap je..hahahahha..elehhh...tawu la kesah acap kan??ahhahaha..wah2...so swittttttt..i likee....pasal aiskrim 2 penah jd kat biela..ex biela lap tgn biela ngan sapu tgn dye...terharuuuu..tp 2 dlu la...hehehe...pape pon biela doakan acap sentiase bahagia hendaknye...=)

ASMIZA said...

nice entry.....sob..sob..
~mbuatkan as rindukan bf~

Post a Comment